Reklama w Cyberprzestrzeni
Funkcją reklamy jest przekazywanie informacji i pozyskiwanie klientów. Wraz z rozwojem technologii komputerowych oraz rozpowszechnianiem Internetu, zaczęto wykorzystywać ten środek masowego przekazu również w celach reklamowych. Przykładem reklamy internetowej są strony wyświetlające się w wyniku użycia wyszukiwarki internetowej, mailing oraz baner.
Warunkiem koniecznym do pojawienia się reklam na stronach internetowych jest adserwer czyli specjalny system informatyczny, który umożliwia wysyłanie reklam , a także monitorowanie kampani reklamowych i tworzenie raportów. Główną zaletą reklamy internetowej jest fakt, że nie jest ona ograniczona czasem, ani warunkami geograficznymi.
Początkowo reklama przybrała formę mailingu co oznaczało wysyłanie reklam za pomocą poczty elektronicznej, przełom nastąpił nieco później wraz z momentem wynalezienia przegladarki internetowej Mosaic, która wyświetlała grafikę i ramki. Obecnie bardzo popularną formą reklamy internetowej są banery. Baner to graficzna forma reklamy, która często odnosi się do strony promowanego produktu. Najczęściej jest wykonana w formie Adobe Flash i tutaj pojawia się problem, bowiem chociaż animacje są bardzo atrakcyjne wizualnie, do ich odtwarzania użytkownik musi posiadać specjalnie zainstalowaną i aktywną w systemie wtyczkę. Jest to niekorzystne zjawisko, zważywszy na fakt, że niektórzy użytkownicy mają tym samym zablokowany dostęp do reklamy. Jednym z rodzajów banera jest interaktywny expand baner, który rozwija się po najechaniu na niego kursorem myszy. Oprócz banera, nadal bardzo popularny jest mailing reklamowy, pod reklamę można także podciągnąć ogłoszenie internetowe oraz aukcję internetową.