Paid search
I oto Internet i nowe technologie przychodzą nam po raz kolejny z pomocą w reklamowaniu naszych produktów czy usług. Linki sponsorowane zwane inaczej boksami reklamowymi, bo o nich właśnie mowa, to płatne reklamy w wyszukiwarkach, które są odpowiednio wyeksponowane w ten sposób, aby nie mogły zostać pomylone z niekomercyjnymi wynikami wyszukiwania.
Najczęściej pojawiają się z prawej strony wyników wyszukiwania. Linki sponsorowane zbudowane są z nagłówka, który jest podstawowym hasłem reklamowym, zapowiedzi reklamy, opisującej reklamowany produkt oraz linku, który jest wyświetlany u dołu boksu reklamowego i ma za zadanie przekierowywać klienta do wybranej strony lub podstrony. Swoja nazwę wywodzą od paid search czyli płatnego wyszukiwania, mogą przybrać formę tekstową, graficzną lub video.
Linki sponsorowane posiadają mnóstwo zalet. Jedną z nich jest niezwykła skuteczność, która wynika z faktu, że linki są przygotowywane pod kątem odpowiednich słów kluczowych i stąd możliwość szybkiego dotarcia do klienta zainteresowanego konkretnym produktem lub usługą. Kolejną zaletą jest oszczędność czasu z powodu świetnych efektów osiągniętych w bardzo szybkim czasie oraz rozliczenie za kliknięcie – nie płaci się za ilość wyświetleń reklamy, tylko za konkretnego klienta, który klika w reklamę. Nie sposób pominąć także dużej elastyczności, która pozwala na zmianę słów kluczowych lub modyfikowanie treści reklamy w dowolnym czasie kampanii oraz mozliwości kontroli kosztów, zysków i skuteczności reklamy, dzięki odpowiednim raportom i statystykom